2 Eylül 2016 Cuma

BOZCAADA GÜNLÜĞÜ 2

BOZCAADA

2.GÜN

Ada da ikinci günümüzün sabahında sessiz sakin sokağımızda huzurla uyandık.  Pansiyonumuz da kahvaltı keyfi yaparken bugün hangi plaja gitsek karmaşası yaşarken önce mitos beach aradık ama iki gün boyunca rezervasyonlarının dolu olduğunu söylediler. Ve biz tekrardan Ergin beye nereye gitsek diye sorunca sulu bahçeye yada habbele koyuna gidebilirsiniz dediğinde  kendimizihazırlanıp minibüs durağının önünde buluyoruz. Ayazmadan sonra ki  ilk koy sulu bahçe  ama tam dolmuştan inerken dolmuş sürücüsü bize koy da tesis yok demesiyle ne yapsak diye düşünüp kendimizi tekrardan dolmuş binip habbele koyuna giderken bulduk.

Gittiğimiz de  Mitos Beach 'ten geçerken tekrardan yer var mı diye sorduk ama maalesef yanıtını aldık. Daha sonra öğleden sonra yemek  ve lavabo için tesisi kullanabilir miyiz sorusuna tabiyki cevabını aldık. Bu arada beach diyince çok fazla bir şey beklemeyin.

Daha sonra Mitos Beach 'ten yan tarafına geçince sakin olan Habbele koyunda kendimize 3 şezlong 2 şemsiye ayarladık .Ve bunlar için 30 TL para ödedik. Fiş kesen gençlere  bizim yan tarafımızda oturanlar çöp atmak veya sigara söndürmek için hiç bir şey yok diyince gençler daha önce çöp koyduk ama insanlar götürdü demesiyle bir şaşkınlık yaşadık.

Günün büyük bir kısmını burada geçirmeye kararlıydık. Ben bir önceki gün yandığımdan bugün gölgede kalıp kitap  okuma keyfindeydim. Benim elimde Haruki Murakami 'nin Sınırın güneyinde , güneşin  batısında kitabın bizim kızlar ise Bozcaada güneşinin tadını çıkarıyorlardı. Gruptan bir şeyler yesek mi ne yapsak sesleri çıkmaya başladığında kendimizi mitos beach 'e doğru yol alırken bulduk.

Mitos Beach geçtiğimizde  tüm masalar doluydu , sonra bir büyük masa boşalınca biz geçebilir miyiz diye sorduğumuzda ilgili buyrun dedi . Bu sırada yanımıza bir bayan gelip beraber otursak sakıncası olur mu diyince bizim  buyrun dememize kalmadan bir garson boşalmak üzere olan yerleri işaret ederek siz oraya oturun siz buraya oturun komutları vermeye başladı.
Sonuçta tatilde olunca insan biraz daha sabırlı olabiliyor sanırım bizde kalkıp garsonun işaret ettiği yere oturduk. Bu sırada menüden ne yesek diye karar vermeye çalışıyorduk. Aslında insan böyle zamanlarda daha aparatif şeyler arıyor. Ama biz açıkçası menüde yiyebilecek çok şey bulamadık. Sonuç da karnımızı doyurmak için oturduğumuz için başka alternatif yer olmadığı için menüden en çok tercih edilen patlıcanlı pilav ve karpuz -kavun tabağından almak istedik. İki kere garsona sipariş vericez bakabilir misiniz dememize rağmen geliyorum diyip yanımızdan geçip gitmesi çok sinir bozucuydu.
Üçüncü çağırmamız da aynı tepki alınca  kalkıp gittik. O sırada başka masadaki bayanda burdan sipariş veremiyorum diyip başka çözüm yolları bulmaya çalışıyordu. Bir daha gitsem kesin uğramıycağım bir yer ve giden arkadaşlarıma da aynı tavsiyeyi  veriyorum.

Sonuçta aç olarak kendi şezlonglarımıza geldiğimizde  çantamızda getirmiş olduğumuz kuru yemişle ve bisküvilerle idare ettik. Dönüş için de mitos beach de görevliye dolmuş için haber verdik çünkü habbele koyu terste kaldığı için dolmuş çok sık gelmiyor. Haber verdikleri halde biz yaklaşık  20-25 dk bekledik.

BADE-İ AŞK

Adanın rum sokakları meşhur ve akşamları çok renkli .Birbirinin aynısı olan sıra sıra masalar güzel mezeler kulağınıza gelen müzik sesi ile adanın en keyifli yeri.

Biz ikinci akşamımız için rum sokaklarındaki meşhur Bade-i Aşk tercih ettik .
Rum mahallesindeki tatlı bir meyhane.
Bizim için çok keyifli bir akşamdı. Kediden huylandığım için bir ara tedirgin oturdum ama yapacak bir şey yok ada da kedi olamayan bir alan yok .
Biz gene 20 cl rakımız mezelerden Kabak Çiçeği Dolmamız- Fava-Cunda Ezmesi  -Girit Ezme -Ahtapot Salatası-Peynir-Kavun ve  Salata tercih ettik . (Üç kişi 175 Tl) hesap ödedik. Mezeler lezzet olarak güzeldi. Fiyatlarda ada şartlarına göre gayet iyiydi. Çalışanlar  genç ve hepsi ilgili ve güler yüzlüydü. Umarım hep böyle kalırlar.

Bozcaada için 3. günde size ;

Pelagos Hotel Beach -Bozca Kitchen-Çicek pastanesi -Çınar altı -Veli Dede-Meşhur Ada Dondurmacısı  ve Corvus  anlatıcam.