1 Eylül 2016 Perşembe

BOZCAADA

Lokmacı Serap Anne - Koreli  - Asma 6 -  Polente

Bozcaada İskele

Kim sevmez ki sevdiği dostları ile güzel bir tatil yapmayı hele ki içinde huzur ve dostluk varsa .

Gün  ve gün anlatmayı tercih ediyorum  bozcaadayı çünkü dolu dolu  üç gün geçirdik .
Gitmeden önce ne yapsak nereye giysek nerde ne yenir . İnsanlar nasıl yorumlar yapmış diye oturup resmen inceleme de bulunduk. Tatille çıkarken hesap kitapta yapar insan ne harcarım nerde ne kadar gider diye düşünür durur. Bu yüzden bu sefer blog da mekanları yazarken ufak tefek fiyatlar konusuna da değindim.

Biz Bozcaada için otobüs yolcuğunu tercih ettik ama bir daha ki sefere kesin araba yolcuğu yaparız. Üç kız İstanbul'dan  otobüsle yola çıkıp geyikliye gelip geyikliden feribotta binip  bozca adaya doğru yola yola çıktık. Bu arada adaya girişte feribot için öğrenci 3 TL tam 7 TL olarak giriş ücreti alınıyor ve bu ücret  gidiş dönüş için alınıyor, yani adaya dönüşü herhangi bir ücret ödemiyorsunuz.

LOKMACI SERAP ANNE

Bozcaada da ilk durağımız Lokmacı Serap Anneydi. Feribotumuz erken gelince pansiyonumuza gitmeden önce kahvaltı için tercih ettik. Çınar ağacının gölgesinden Serap Annenin serpme kahvaltısını ve Patatesli gözlemesini deneme şansımız oldu. Bu arada sınırsız çay ve pişi var. Serpme kahvaltı doyurucu, sahanda yumurtamız ise tam istediğimiz kıvam da geldi ama biz üç kız patatesli gözlemeyi gerçekten çok beğendik. Bu arada masaya getirilen zeytin yağının da tadına bakmadan masadan kalkmayın derim.  ( Serpme Kahvaltı 20 TL Patatesli Gözleme ise 18 TL )

Ada vapuru yanaşınca iskeleye,
Yel değirmenler döner neşeyle
Sofralar süslenir mezeyle,
Müzik başlar rüzgarın sesiyle...

Huzurun ve muhabbetin kalesidir,
Akıllarda kalan tatlı bir esintidir,
Benzersiz sokakların, bağ evlerin ve kumsallarınla

Hep yeni kal BOZCAADA

Biz adada Ergin Pansiyonda kaldık.
Pansiyonun  sahibi  Ergin Bey'e nerde denize girelim diye sorduğumuz da bugün ayazmaya gidin demesiyle   Ayazmanın  berrak gibi suyu ile karşılaşıyoruz.
Ama deniz bizim için buz. Denize girebilmek  bizim için biraz zor oldu .
Şezlong ve şemsiyeden ücret alınıyor bilginiz olsun ancak alınan paralar nereye kullanılıyor bilmiyorum çünkü plaj tarafından ne bir büfe ne de çöp atabileceğiniz bir alan var . Şezlonglar temiz bile değil diyebilirim. Böylesi bir plaja sahip bir yerin daha özenle korunması taraftarıyım.

Ayazma plajı adanın en popüler plajı merkezden direk minibüs kalkıyor ve gidiş ücreti  4 TL.

Yemek konusunda plajdan yol tarafına yukarıya çıkmanız gerekmekte. Bizde karşımıza ilk çıkan Koreli Restorant 'ı  tercih ettik.

KORELİ

Yemek konusunda ne yesek kararsızlığını yaşadık sonuçta çiğ börek yemeyi tercih ettik ve bize göre plaj tesisi olduğu için lezzet kalitesi gayet iyi geldi.
Zaten menüsü kafa karıştırıcı değil. Fiyatlar ise makul .
Sadece bir dilim karpuz için 4 TL para almış olmaları bize biraz garip geldi.
( 3 kişi için 54 TL Hesap verdik )

Koreli  Restoran

Deniz sonrası etrafta biraz dolanarak  ergin pansiyona doğru yolla koyulduk.

İlk akşam için bizim kızlarla  deniz kenarında olmayı tercih etmiştik. Bu yüzden de Asma 6 'na  karar verdik.
 Deniz kenarındaki masamıza oturduğumuz an   dilerseniz mezeleri diyince  masamızdan kalkıp seçim yapmaya gittik.
Tercihimiz rakı ve meze  olarak değerlendirdiğimiz için balık seçeneğini es geçtik .

Meze olarak kendimize  Girit Ezme - Keçi Peynirli Köz Patlıcan- Kabak Çiçeği Dolması - Enginar Marin -Levrek Marin - Deniz Börülcesi  - Peynirli Yeşil Salata söyledik ara sıcak olarak da Ahtapot Izgara . Mezelerin lezzeti yerindeydi bizim için tek sıkıntı deniz börülcesinin tam temizlenmiş olmasıydı. Lezzet ve fiyat dengesi eşitti.   Üç kişi olduğumuz için 20 cl rakı söyledik abartmanın bir anlamı yok dimi .  Ne kadar içeceğinize karar verin ve ona göre rakı konusunda fiyat sorun derim.

( Bu arada 3 kişi için 210 TL hesap tuttu )

Yemekten sonra ada sokaklarında dolanmaya çıkın ve ara sokaklardaki ufak tefek dükkanlara eskiciye  el emeği ev yapımı reçellerin olduğu reyonları dolanıp mis kokulu  sabunlara  ve şarap kokusuna doğru kendinizi bırakın  şayet biz öyle yapık :)

Akşam gezerken müzik sesleri duyunca o tarafa doğru yöneldiğimiz de Polente ile karşılaştık, önce durmak istemedik ama ayaklarımız bizi oraya  tekrardan götürdü diyebilirim.
Mekan da oturmak isterseniz hesap sonradan ama ayak üstü takılmak  istiyorsanız içeceklerin parası  beşin .
  Biz o gün bira- margarita ve kokteyl için 65 TL ödedik .
Özellikle çalışanlardan  bayan garson gayet güler yüzlü ve ilgiliydi.

Bizim için ada da bir gün böyle geçti  .

Diğer günlerde  ise art arda geliyor diyebilirim.